آخرین خبرها از مصر؛

احضار سفیر قاهره در تونس/درخواست محاکمه مسئولان مصری از سوی سازمان الکرامه

احضار سفیر قاهره در تونس/درخواست محاکمه مسئولان مصری از سوی سازمان الکرامه

احضار سفیر قاهره در تونس و درخواست محاکمه مسئولان مصری از سوی سازمان بین المللی الکرامه از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، وزارت امور خارجه تونس در اعتراض به حوادث خونین مصر "ایمن مشرفه" سفیر مصر در تونس را احضار کرد. مقامات وزارت خارجه تونس در این اقدام نگرانی شدید خود را از تحولات اخیر مصر و به کارگیری خشونت مفرط علیه معترضان ابراز کردند.

وزارت خارجه تونس همچنین اعلام کرد که می توان به تحصن و تظاهرات مردم با روش مسالمت آمیز پایان داد و از خشونت استفاده نکرد.

از سوی دیگر الجزیره نیز گزارش داد: سازمان حقوق بشر "الکرامه" وابسته به سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن خشونت ها در مصر محاکمه مسئولان این کشور در دادگاه جنایی بین المللی را خواستار شد. این سازمان اعلام کرد که کشتن گروهی از غیر نظامیان به دلایل سیاسی، نژادی، قومی، مذهبی و فرهنگی جنایت ضد بشری محسوب می شود و سزاوار محاکمه است.

سازمان الکرامه یک سازمان بین المللی در سوئیس است که سال 2004 برای حمایت از قربانیان شکنجه، بازداشت توام با خشونت و محکومان اعدام (محکومان خارج از چارچوب دستگاه قضایی) تاسیس شده است.

 

کد خبر 2116897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha